نقد بازی Dead space 3
زمان کنونی: ۳۱-فروردين-۰۳, ۰۵:۳۹ صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Admin
آخرین ارسال: Admin
پاسخ ها 1
بازدید 6406

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
نقد بازی Dead space 3
نویسنده پیام
مدیر کل سایت
مدیر کل سایت

وضعيت : آفلاین
ارسال‌ها: 626
تاریخ عضویت: خرد ۱۳۹۱

اعتبار: 24
محل سکونت
ایران

بیش از ADSL-2 Mb/S
بازي مورد علاقه
Mafia
تیم محبوب
حالت من

سپاس ها 424
سپاس شده 213 بار در 122 ارسال

سطح: 22
اعتبار: 76 / 546
مهارت: 208 / 18,978
تجربه: 87 / 100

ارسال: #1
news نقد بازی Dead space 3
در
این نسل دیگر ترس معنی ندارد. درست است که اکثر سازندگان ادعا می کنند که
IPهایشان ریشه در ترس دارند، اما این دروغی بیش نیست. Resident Evil 6 که
Capcom ادعای ترسناک بودن و پایبند بودن به سبک Survival Horror آن را می
کرد، بعد از عرضه دوباره با همان بازی اکشنی روبرو شدیم که بیش از پیش از
ریشه اش دور شد. اما در این بین، شاید بازی های انگشت شماری وجود داشتند که
همچنان ریشه در خاک ترس دارند و Dead Space هم از این قاعده مستثنی نیست.
درست است که نسخه سوم تا حدودی نسبت به قسمت های قبل به سبک اکشن روی
آورده، اما هنوز ترس جزو ترکیبات اصلی آن است.
زمانی که Dead Space در سال
2008 توسط EA ساخته و عرضه شد، با عنوانی روبرو شدیم که مطابق با فرمول ترس
بنیانگذاری شده بود. محیطی با اتمسفر تاریک، دیوارهایی رنگین از خون و
جسدهای بی جان نصفه و نیمه همگی جزو این فرمول محسوب می شدند. اما مهم ترین
قسمت این فرمول همان فضای مرده و بی جاذبه بود. قهرمان این فضا، مهندسی به
نام آیزک کلارک (Isaac Clarke) بود که به دلیل قطع ارتباط رادیویی سفینه
USG Ishimura با گروهی وارد این فضا شد. او در ادامه با موجوداتی عجیب به
نام Necromorph روبرو می شود و بیشتر اعضا توسط آن ها کشته شده و تبدیل به
یک Necromorph می شوند. اصلی ترین عامل موفقیت Dead Space همین ترس و گیم
پلی عالی و بی نقصش است.
[تصویر:  DS3_ResearchFacility_014.jpg]
از طرفی گیم پلی، موسیقی و رکن
بعدی یعنی گرافیک، دست به دست هم می دهند تا عنوانی ترسناک و در عین حال
جذاب و سرگرم کننده منتشر شود. حال بعد از گذشت 4 سال از اولین نسخه بازی،
بار دیگر قسمت سوم تأیید شد که در سال 2013 راهی بازار شود، اما آیا این
قسمت می تواند به ریشه اش وفادار باشد؟ این سوالی است که در ذهن بیشتر
منتقدان دنیا جرقه زد، اما فعلاً جوابی تا عرضه بازی وجود ندارد. زمانی که
چند دقیقه از گیم پلی Dead Space 3 در E3 نمایش داده شد، بیشتر ما را حیرت
زده کرد. گیم پلی ای که بر دو رکن اکشن و ترس پایدار است، اما از طرفی
منتقدانی که بی منطق از بازی ایراد می گیرند، از موفقیت آن مأیوس شدند و
دانستند که آینده خوشی در راه آن وجود ندارد.
اما آن ها به چه دلیلی از بازی
نا امید شدند؟ جواب این است که گیم پلی ترسناک بازی بیشتر به سمت اکشن
کشانده شده و چون ما از Dead Space به عنوان یک بازی ترسناک یاد می کنیم،
دلیلی برای اکشن شدن آن نمی بینیم. اما به نظر شما سبکی ترسناک که در اکشن
غرق می شود، خوب نیست؟ آیا تا حدود زیادی به جذابیت آن نمی افزاید؟ به نظر
خود بنده این بازی شانس دریافت عنوان کاندیدا در سال 2013 را دارد. قابلیت
های مختلفی به بازی اضافه شده که بد نیست نگاهی به آن ها بیندازیم. در این
قسمت ایزک می تواند کاور بگیرد و دشمنان مسلحش را از پیش رو بردارد.
[تصویر:  DS3_Space3.jpg]

همچنین او قابلیت پرش و پرتاب
خود را دارد تا از بین بردن Bossها برای شما آسان تر از قبل شود. به همراه
داشتن چندین یار و همراه نیز ایده جالبی است که از همان ابتدا به همه وعده
وجود یک Co-op را می داد و بعد با دنبال کردن اخبار مربوطه، دریافتیم که EA
قصد دارد تا با وجود Co-op بر ترس بازی بیفزاید. در نسخه های قبل، شاهد
حمله ناگهانی یک Necromorph به ایزک در حالت اسفبار بودیم که بلافاصله
سیستم QTE فعال و شروع به کار می کرد و شما باید با ترسی که از مردن
داشتید، کلیدهای درخواستی را نیز درست فشار می دادید. بی شک مهیج ترین بخش
بازی همین QTEها هستند که به درستی در قسمت های لازم گنجانده شده بودند که
این سیستم شامل حال قسمت سوم نیز می شود.
اینبار هم بازیکن می تواند سلاح
خود را کاملاً ارتقاء داده و اجزای جدیدی برای کارایی بهتر آن انتخاب کند.
شاید این بهترین ایده برای یک IP بزرگ محسوب شود، زیرا اینبار بازیکن ها
از آزادی عمل بالایی برخوردارند و می توانند به سلاح ایده آل خود برسند. در
Dead Space 3 شما با دشمنان جدیدتری روبرو شده و گفتنی است که وقت کمتری
نیز برای نابودی آن ها دارید. Bossها به مراتب زیادتر شده و از هوش مصنوعی
بیشتری بهره خواهند برد. معماهای زیادی برای بازی در نظر گرفته شده که به
دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می شوند.
[تصویر:  DS3_CARVER_04.jpg]

بخش کوچک معماها، دردسر کمتری
نسبت به قسمت دوم دارند، اما معماهای بزرگ به چندین بخش تقسیم شده و برای
حل آن ها باید راهکارهای مختلفی را در پیش بگیرید. در این قسمت، شما ناچار
به استفاده از تمام قابلیت های خود هستید، زیرا بازی به گونه ای طراحی شده
که در حل معماها، ارتقاء توانایی ها کارساز خواهند شد. یکی از آن ها همان
سیستم Telekinesis است که در نسخه قبل کمتر مورد استفاده قرار می گرفت، اما
در این نسخه، نقش پررنگ تری خواهد شد.
بازی از گرافیک بالا و قدرتمندی
بهره می برد و مانند گذشته توسط Visceral Engine ساخته می شود. اینبار ما
با محیطی برف آلود روبرو هستیم، پس نباید جزئیاتی کمتر از واقعیت را
ببینیم. به همین منظور Visceral Games صحنه و نورپردازی را طوری بر پرده
بازی نقاشی کرده که از زیبایی آن بازمی مانید. اگر به تریلری که در E3 پخش
شد، توجه کرده باشید، بعد از صحنه نبرد و درگیری ها به محیطی باز رفته و
شاهد کوه هایی پوشیده از برف بودید که نور از پشت به آن می تابید و چنان
منعکس می شد که از زیبایی حیران می ماندید. بازی از داستان خوبی بهره می
برد و امید بیشتری نیز به این قسمت است تا Dead Space بتواند با قرار دادن
المان های مختلف از نسخه های قبلی و ترکیب سبک اکشن و ترس نمرات خوبی را از
بهترین منابع دریافت کند.
[تصویر:  WatchYourBack.jpg]

نویسنده: نوید زهره وندی

در صورت مفید بودن پست از دکمه های [تصویر:  postbit_thx.gif] و [تصویر:  postbit_reputation.gif] استفاده کنید.
۲۱-دي-۹۱ ۰۱:۳۷ عصر
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
آگهی
ارسال پاسخ 


Bookmarks

چه کسانی کسی از این موضوع دیدن کردن
1 کاربردرحال خواندن این موضوع:
cookiemonster1234 (۱-خرداد-۹۹, ۰۴:۱۱ صبح)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

Powered by MyBB © 2002-2020
Persian Translation by MyBBIran.com ,My-bb.ir