تقسیم سهم بازار تبلت در فصل چهارم ۲۰۱۲: سقوط آیپد به 43.6 درصد، صعود سامسونگ به 15.1
زمان کنونی: ۱۰-فروردين-۰۳, ۰۳:۰۶ عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Ashkan
آخرین ارسال: Ashkan
پاسخ ها 1
بازدید 6526

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
تقسیم سهم بازار تبلت در فصل چهارم ۲۰۱۲: سقوط آیپد به 43.6 درصد، صعود سامسونگ به 15.1
نویسنده پیام
کاربر حرفه ای
*

وضعيت : آفلاین
ارسال‌ها: 558
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۱

اعتبار: 3
محل سکونت
تهران

بیش از ADSL-2 Mb/S
بازي مورد علاقه
BattleFiled3
تیم محبوب
حالت من

سپاس ها 17
سپاس شده 64 بار در 61 ارسال

سطح: 21
اعتبار: 72 / 518
مهارت: 186 / 16,953
تجربه: 72 / 100

ارسال: #1
تقسیم سهم بازار تبلت در فصل چهارم ۲۰۱۲: سقوط آیپد به 43.6 درصد، صعود سامسونگ به 15.1
موسسه IDC آخرین گزارش تخمین بازار تبلت خود ویژه فصل چهارم سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد، که باز هم نشان از یک رکورد دیگر در فروش جهانی است. طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۲ مردم سراسر جهان بیش از 52.5 میلیون دستگاه تبلت خریده اند. و البته باز هم مثل همیشه آیپد اپل در جایگاه نخست قرار گرفته است.
[تصویر:  tablets_idc_q4_2012.png?1359621778]
البته این آمار کمی برای اپل ناخوشایند هم بوده است. زیرا سهم بازار این شرکت به شکل معنی داری از 51.7 درصد در فصل چهارم ۲۰۱۱ به 43.6 درصد در فصل چهارم ۲۰۱۲ سقوط کرده است. در حالی که آمازون و سامسونگ هر دو شاهد رشد خوبی در سهم بازارشان بوده اند. اگر چه مجموع سهم این دو شرکت، باز هم از سهم بازار آیپد کمتر بوده است!

آخرین آمار IDC نشان می دهد که بازار تبلت در فصل آخر ۲۰۱۲ رشدی 75.3 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (فروش 29.9 میلیون دستگاه) نشان می دهد. و همچنین شاهد رشد 74.3 درصدی هم نسبت به فصل سوم ۲۰۱۲ (فروش 30.1 میلیون دستگاه) هستیم که بسیار چشمگیر است.

همان طور که در جدول بالا می بینید، ۵ تولید کننده برترسه ماهه پایانی ۲۰۱۲ عبارتند از اپل، سامسونگ، آمازون، ایسوس و بارنز اند نوبل. همچنین ایسوس به لطف نکسوس گوگل بیشترین میزان رشد نسبت به سال قبل را تجربه کرده است.

اپل در فصل گذشته با فروش 22.9 میلیون دستگاه آیپد، به لطف جلو داری قدرتمند آیپد مینی و قدرت نمایی آیپد نسل چهارم، همچنان رهبری را در دست دارد. با این تعداد فروش، اپل رشد 48.1 درصدی را نسبت به فروش فصل چهارم ۲۰۱۱ تجربه کرده است. اما این دومین فصل پیاپی بود که این شرکت با کاهش سهم بازار روبرو می شود.

در این میان سامسونگ پیشرفت خوبی داشته است. این کمپانی کره ای رشد ۲۶۳ درصدی را نسبت به فصل چهارم ۲۰۱۱ تجربه می کند و در فصل چهارم ۲۰۱۲ تقریبا ۸ میلیون تبلت اندرویدی و ویندوز 8 فروخته است.

آمازون طی این بازه سه ماهه بیش از ۶ میلیون تبلت فروخته و توانسته به سهم 11.5 درصدی از بازار جهانی دست پیدا کند. سهم آمازون در فصل گذشته تنها 8.3 درصد بازار جهانی بوده است. رشد این شرکت در بازار تبلت نسبت به سه ماهه آخر ۲۰۱۱ بیش از 26.8 درصد گزارش شده است. بر خلاف سامسونگ، تمام تبلت های آمازون آندرویدی هستند و از نسخه ویژه ای از این سیستم عامل بهره می برند. جالب تر اینکه آمریکا تنها بازار اصلی آمازون است.
منبع:نارنجی
۱۲-اسفند-۹۱ ۱۰:۴۸ عصر
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
آگهی
ارسال پاسخ 


Bookmarks

چه کسانی کسی از این موضوع دیدن کردن
1 کاربردرحال خواندن این موضوع:
cookiemonster1234 (۱-خرداد-۹۹, ۰۴:۲۶ صبح)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

Powered by MyBB © 2002-2020
Persian Translation by MyBBIran.com ,My-bb.ir