حماسه نورانی
زمان کنونی: ۸-ارديبهشت-۰۳, ۱۰:۰۴ صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Ashkan
آخرین ارسال: Ashkan
پاسخ ها 1
بازدید 6406

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
حماسه نورانی
نویسنده پیام
کاربر حرفه ای
*

وضعيت : آفلاین
ارسال‌ها: 558
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۱

اعتبار: 3
محل سکونت
تهران

بیش از ADSL-2 Mb/S
بازي مورد علاقه
BattleFiled3
تیم محبوب
حالت من

سپاس ها 17
سپاس شده 64 بار در 61 ارسال

سطح: 21
اعتبار: 72 / 518
مهارت: 186 / 17,073
تجربه: 72 / 100

ارسال: #1
new حماسه نورانی

سری Final Fantasy XIII در این چند سال از حالت خطی خارج شده اند و رفته رفته بازیکنان را در محیط های بزرگ رها می کنند. موضوعی که اولین نشانه های آن را در نسخه FFXIII-2 مشاهده کردیم. در حالیکه ما در آن بازی کنترل کمی روی شخصیت لایتنینگ (Lightning) داشتیم، اکنون یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase) و موتومو توریاما (Motomu Toriyama) تهیه کننده و کارگردان این بازی بازخوردها را جمع آوری کرده اند و نتیجه این شده که در Lightning Returns: Final Fantasy XIII لایتنینگ تنها شخصیت قابل بازی خواهد بود. این موضوع بر خلاف روند سنتی این سری از بازی ها است که در آن ها ما شخصیت های متعددی را مشاهده می کردیم.
البته لایتنینگ تنها شخصیت آشنا در این نسخه نخواهد بود و افرادی مانند هوپ (Hope) و نوئل (Noel) را نیز در این بازی مشاهده خواهید کرد. در این بازی ما با گذشته ای کامل تر از شخصیت های روبرو می شویم که تمام آن ها به نوعی با لایتنینگ ارتباط پیدا می کنند. در LR: FFXIII ما به 500 سال بعد از اتفاقات FFXIII-2 خواهیم رفت. جایی که Valhalla دیگر با دنیای واقعی ترکیب شده است. لایتنینگ از خواب کریستالی اش برخاسته و متوجه می شود که دنیا در 13 روز آینده به پایان می رسد. موضوع جالب اینجاست که این 13 ساعت دقیقاً به ساعت واقعی سپری می شوند و هر 24 ساعت یک روز را تشکیل می دهد.
[تصویر:  Lightning-Returns-Final-Fantasy-13-banner.jpg]






این اتفاق از روی بازی The Legend of Zelda: Majora’s Mask برداشته شده و بدین معناست که شما در این بازی زمان محدودی برای گردش در محیط های اطراف و به پایان رساندن مأموریت های جانبی خواهید داشت. حال اینکه شما این 13 روز را به چه صورت سپری می کنید، به خودتان بستگی دارد. دنیای این بازی به 4 قسمت مختلف تقسیم شده که شما می توانید در هر زمان که مایل بودید، بین آن ها حرکت کنید. هر کدام از این قسمت ها زیبایی خاص خود را خواهند داشت. یکی از این سرزمین ها The Wildlands نام دارد که از محیط های جنگلی تشکیل شده و در آن روستاهای مختلفی قرار دارند.
همچنین می توانید از آنجا به Dead Dunes بروید که مناظری بیابانی دارد و یک کویر بی انتها را پیش روی شما قرار می دهد. تمام این سرزمین ها دارای راز و رمز هستند و اینجاست که گشت و گذار در محیط بازی لذت بخش تر می شود. در LR: FFXIII به Metropolis خواهید رفت که شهری بسیار مذهبی است و یکی از مکان های مهمی خواهد بود که در Final Fantasy XIII Saga به آن خواهید رسید. در این شهر لایتنینگ سرنخ هایی از یکسری قتل های زنجیره ای را دنبال می کند. او مانند یک کارآگاه خواهد بود که به دنبال Luxerion می گردد و برای پیدا کردن سرنخ های بیشتر با شاهدان مختلفی صحبت می کند. صحنه های تعقیب و گریز نیز در بازی قرار گرفته که به شکل عجیبی به سبک سری بازی های Assassin’s Creed طراحی شده اند.
[تصویر:  lightningreturns11-600x337.jpg]

حتی بخش مخفی-کاری آن نیز همانند این بازی طراحی شده است. لایتنینگ باید پشت مکان های مختلفی پنهان شود تا کسی او را نبیند. توریاما می گوید که این تجربه به شکل خوبی در بازی پیاده سازی شده است. این قابلیت دقیقاً به صورتی طراحی شده که بازیکنان انتظار آن را دارند. به گفته توریاما، آن ها خیلی کنجکاو بودند تا ببینند که چنین المان هایی چگونه در بازی پیاده سازی می شوند و آن ها امیدوار هستند که این موضوع بتواند به بازیکنان در پیدا کردن سرنخ های مختلف با گشت و گذار در شهر کمک کند. در قسمت های مختلف شهر، چیزهای درخشانی را باید جمع آوری کنید. آن ها در حالت کلی نامرئی هستند، اما زمانی که نزدیکشان می رسید، قابل مشاهده هستند. این قسمت ها به شما اطلاعات بیشتری را درباره این قتل ها می دهند. موضوع دیگری که در LR: FFXIII جلب توجه می کند، این است که لایتنینگ به چه صورت می تواند در مبارزه ها موفق ظاهر شود. او در این بازی تنهاست و به همین دلیل کمکی نخواهد داشت.
بازی در این قسمت ها به یک عنوان اکشن/نقش آفرینی تبدیل می شود. این مسئله باعث شده تا LR: FFXIII به سری Tales شباهت پیدا کند. شما می توانید لایتنینگ را به صورت آزادانه در محیط مبارزه حرکت دهید و در مقابل حملات به صورت Real-Time دفاع کنید و جاخالی دهید. همچنین از Schemeهای مختلف استفاده کنید که هر کدام ATB خاص خود را دارند. آن ها به لایتنینگ اجازه می دهند تا از قدرت های مختلفی بهره ببرد. به طور مثال، در یکی از مبارزه ها که با یک Behemoth صورت می گیرد، لایتنینگ از Cerberus Scheme استفاده می کند که به او حمله های Sparkstrike می دهد. این بازی دچار تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی شده و از نظر گیم پلی و روند بازی ساختارشکن ظاهر شده است. حال باید دید که نتیجه نهایی چه خواهد بود.
[تصویر:  lightningreturns1-600x337.jpg]
۱۰-اسفند-۹۱ ۱۱:۴۶ عصر
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط Admin
آگهی
ارسال پاسخ 


Bookmarks

چه کسانی کسی از این موضوع دیدن کردن
1 کاربردرحال خواندن این موضوع:
cookiemonster1234 (۱-خرداد-۹۹, ۰۵:۲۱ صبح)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

Powered by MyBB © 2002-2020
Persian Translation by MyBBIran.com ,My-bb.ir